<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9037016\x26blogName\x3dSofa-perspektiv+p%C3%A5+trashkultur+og+kul...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://antibiotikum.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://antibiotikum.blogspot.com/\x26vt\x3d3873459591792288559', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Wednesday, January 19, 2005

Studieteknikk: Q&A

Gnist Dette semesteret er planen å komme i gang med skriving av masteroppgåve i medievitenskap. Dessverre blir eit sofa-perspektiv for spinkelt i den samanheng og verkelege analytiske evnar må gravast fram frå det hinsidige. Kva skal så guten skrive om? Kva er prosjektet som skal revolusjonere nyare tids medieforskning? Ja, det var det då. Faktisk prøver eg så godt eg kan å fortrenge tanken om at ting må produserast og velger heller å fordjupe meg i trivielle saker som; kven skal bli siste person i kollektivet?, skal eg ta buss eller båt til By-Larm?, bør eg kjøpe nye joggesko?, kanskje bli vegetarianer? osv. Men det er som sagt snart på tide å komme opp med eit brukbart tema til veileder.

Denne panikkslagne tanken fikk meg til å gå til innkjøp av denne blekka. Ikkje at eg forventar at den skal hjelpe meg i sjølve valget av tema/problemstilling, men kanskje kan det vere god hjelp i å vite at også andre traskar gjennom eksistensielle hengemyrer i samband med skriving av vitenskapelege kjempeoppgåver. Kvifor skulle ein ellers gå til det drastiske steg å produsere ei hjelpebok viss ikkje behovet blant oss studentar var såpass stort? I beste fall håper eg den kan ta bort ein del av gravalvoret som heng truande over ei slik masteroppgåve og få meg til å tenke positivt omkring forskning og slikt.

(20 minutt seinare...)

Etter å ha bladd gjennom tre kapittel fikk eg lyst til å føre ein fiktiv dialog mellom meg og dette såkalla hjelpemiddelet.

Hjelpeboka: Revurder ditt eget bilde av deg sjølv.
(...) En av metodene for å revurdere ditt eget selvbilde er å bekrefte for deg selv hvem du er: Dette er meg. Jeg kan lære å bli en god skribent. Jeg kan skrive denne masteroppgaven

Marven: Dette er meg. Eg kan bli ein god skribent. Eg kan skrive denne masteroppgåva.

Hjelpeboka: Det er viktig å ha suksess. Det er viktigere å feile.
(...) Det å feile gir deg ny lærdom, skaper ny retning, og av og til setter nye grenser.

Marven: Yes, her skal det feilast.....

Hjelpeboka: Tro på deg selv og den du er.
(...) Ditt bilde av deg selv er en viktig faktor i ditt liv. Din tro på deg selv skaper grobunn for at du kan strekke deg.

Marven: Eg er dugandes på fotballbana, god musikksmak, flink til å kaste dart, og har eit sunt politisk syn. Ja, du har rett. Eg er ein fantastisk person. Aldri tenkt over det før.

Hjelpeboka: Skap endring ved positive erfaringer eller visualisering
(...) Tenk på første gang du satt bak rattet og skulle lære og kjøre bil. Det var nødvendig at du trodde det var mulig å lære dette. Du må se for deg positive resultater før de faktisk blir realisert.

Marven: Aaargh, vi uten sertifikat blir altså hundsa både muntleg og skriftleg.

Hjelpeboka: Drøm om det
(...) Drømmer kan instruere hjernen gjennom simulerte erfaringer gjennom underbevisstheten, og dermed påvirke handlingene.

Marven: Du oppfordrar til skumle mareritt mister...

Hjelpeboka: Bekreft den du er
(...) Bekreft den du ønsker å være "Egentlig er jeg ganske flink, jeg fikk bare ikke vist det denne gangen. Neste gang vil jeg...."

Marven: Neste gang vil eg neppe betale 189 kroner for å lære å "mestre" mastern! Snakk om personligheitsutvikling.